sobota 4. března 2017

bělásek



Na zahradě se objevil první bělásek. Potěšilo mě to, vždyť je letos mým prvním motýlem ! Byla jsem nadšená a kočky také, a to natolik, že ho ze zahrady honěním vyhnaly. Tak jsem zapátrala ve starých návodech Priscilla crochet z r. 1915 a udělala jsem běláska, housenky kterého zelí ani kedlubny nežerou.




Motýl je uháčkován z bílé bavlněné kordonetky a dozdoben bílým a průsvitným rokajlem české výroby. Rozpětí křídel od špičky ke špičce je 14.5 cm, křidélko na výšku má se špičkou 7 cm, tělíčko bez tykadel 5.5 cm. Bělásek je zavěšen na šňůrce, háčkované z kordonetky, zapíná se na OT zapínání stříbrné barvy. Délka náhrdelníku je cca 44 cm. Motýl je natužen permanentním tužidlem, po ušmudlání jej lze vyprat ve vlažné vodě a mýdle, ale s citem ! Ještě vlhkého motýla pak upravíme natahováním do žádaného tvaru a suchý bude opět vyztužen a jako nový.




Běláska jsem háčkovala s nadšením, ve společnosti kocoura a kočičky. A až se objeví další motýli, jsem připravena i na ně.

Žádné komentáře:

Okomentovat